nagy sikerrel zárult a solaris cup

Véget ért a 10. Solaris Cup. Május végén több mint száz jacht érkezett PortoRotondóba, hogy megünnepelje a Solaris hajógyár 50. évfordulóját. A vízen és aszárazföldön is nagy siker volt a rendezvény, ünnepi pillanatokkal és komoly tengerifutamokkal. A három kategória győztesei: a Solaris 60 Crazy Diamond, az 55 Angelaés a 42 Unica (méret szerint 3 kategóriában).Közel […]

Véget ért a 10. Solaris Cup. Május végén több mint száz jacht érkezett Porto
Rotondóba, hogy megünnepelje a Solaris hajógyár 50. évfordulóját. A vízen és a
szárazföldön is nagy siker volt a rendezvény, ünnepi pillanatokkal és komoly tengeri
futamokkal. A három kategória győztesei: a Solaris 60 Crazy Diamond, az 55 Angela
és a 42 Unica (méret szerint 3 kategóriában).
Közel 1000 ember gyűlt össze a 2024-es Solaris Kupán: 17 országból érkeztek Solaris
tulajdonosok, vitorlázók, barátok és rajongók. Az esemény csütörtökön, május 24-én
kezdődött a megnyitóval és Marc Giorgetti szívhez szóló szavaival. A Solaris Csoport fő
részvényese üdvözölte a résztvevőket, felidézte a hajógyár 50 éves történetét, és kiemelte
azokat a rendkívüli számokat, amelyek a cég jelenét és jövőjét jellemzik – egy hajógyártó,
amely ilyen sok jachtot vonz hagyományos éves találkozójára.

Az ünnepség után a hatalmas Solaris flotta elhagyta Porto Rotondo és Portisco kikötőit,
hogy a versenyterületre navigáljon a Porto Rotondo öböl közepén.

Május 24. péntek: Ideális időjárási körülmények, nyugodt tenger, 8 és 12 csomó közötti
déli/délkeleti szél. A flotta három csoportra oszlott a hajótest hossza szerint. A
Versenybizottság egy látványos “pillangó” pályát választott, amely körülbelül 14 mérföld
hosszú volt, és magában foglalta a Congianus-öböl közepén található kis szigetcsoportot
is. Csodálatos nap volt, amely a tulajdonosok vacsorájával folytatódott a Porto Rotondo
Sporting Hotelben, ahol az estét a The London Essentials meglepetés fellépése tette
felejthetetlenné.


Május 25. szombat: A szervezők ugyanazt a pályát választották a második versenynapra
is, de ellentétes irányban. Kezdetben gyengébbek voltak a szélviszonyok, majd a nap
folyamán fokozódtak. A rajtot a Porto Rotondo Yacht Club versenybizottsága Gianluca
Brambati irányításával vezette, a flottákat méretük szerint indították: először a kisebb
hajókat, majd a közepeseket, végül a maxi méretűeket. A számok a következőképpen
alakultak: 13 maxi (60′ és felette), 40 “közepes” a B csoportban (47,99′ és 59,99′ között),
és 32 “kisebb” hajó az A csoportban (47,99′ alatt). A versenyen összesen 85 hajó vett
részt, de sok vitorlázó “rendezvous” módban az öblök és szigetek élvezetét választotta.
Több mint 2 órás vitorlázás után hirdettek nyertest, illetve a Solaris Kupa történetében
most először három győztest, amelyek korrekciós időben elsőként végeztek minden
csoportban. Így a Solaris 60 Crazy Diamond / Enzo Pellizzaro vezette a maxi csoportot, a
Solaris 55 / Angela Maurizio Corati nyerte a B osztályt, és Jamie Sammut / 42 Unica Málta
nyerte az A osztályt.
“Rendkívüli siker, amely ismét megerősítette hajóink kiváló tengeri tulajdonságait” –
mondta Vincenzo De Maria, a Solaris értékesítési vezetője és a 74RS Luminous III
vitorlázó trimmere. “A rekord számú résztvevő jól tükrözi márkánk piaci pozícióját.”

A Solaris Kupa a díjátadó ünnepséggel ért véget, ahol egy különleges évfordulós díjat is
kiosztottak a legjobban szereplő jachtnak a legnagyobb hajóosztályban. A nyertes a svájci
Renzo Franco tulajdonában lévő 50 Bambù IV lett, barátokból és családtagokból álló
legénységgel, akik Tommaso Chieffi bajnok taktikai utasításaiból profitáltak. A díjátadót a
hagyományos, de minden eddiginél nagyobb Crew Party követte, közel ezer résztvevőt
vonzva késő estig.

Ezek a napok a Solaris jachtok kiváló tulaJdonságait is megmutatták. A Solaris vitorlások
alapvetően túrahajók, de kiváló versenyteljesítményre képesek, köszönhetően a
kiegyensúlyozott hajótestnek és a nagy teljesítményt biztosító vitorlázatnak. A teljes
Solaris sorozat tervezője, az argentin Javier Soto Acebal is jelen volt Porto Rotondóban,
és a 60 Crazy Diamond fedélzetén vitorlázott fővitorla-trimmerként. „Nagyon megható
érzés ennyi ‘saját’ hajónkat látni a tengeren” – mondta az argentin tervező. „2010-ben
kezdtünk el csapatként, szoros együttműködésben dolgozni a Solarisszal. Nagyon örülök,
hogy ennek a Buenos Aires-t és Aquileiát összekötő munkacsoportnak. Komoly siker!”


Kapcsolódó hírek

cross