EGY ÚJ VITORLÁS KATEGÓRIA BEMUTATKOZÁSA: A first 30 PLANING CRUISER

A BENETEAU és a Seascape újra egyesítette erőit, és egy tapasztalt, világszínvonalú tervezőkből és mérnökökből álló csapattal a mai vitorlázók igényeire összpontosítva egy olyan  hajót tervezett, amely elképesztően könnyen kezelhető még kétszámjegyű sebességnél is.

Kevés dolog vetekedhet azzal az élménnyel, amikor a vitorlás hajó siklani kezd – az a felemelő pillanat, amikor a hajó kiszabadul a vízkiszorításos sebesség korlátai közül, és igazán “életre kel”. Ez az, amiről a modern vitorlázás szól. A siklást azonban nem könnyű elérni. De ez mostantól megváltozik!. A First 30-al ugyanis egy új hajókategória is érkezik, a Planing Cruiser.

A századfordulóig a kis versenyvitorlások tökéletesen kielégítették a vitorlázók igényeit. Az idők azonban változnak: ma már teljesen másképp töltjük szabadidőnket, mint akár egy évtizeddel ezelőtt, és a versenyvitorlások helyett a cruiserek, családi vitorlások népszerűsége növekszik leginkább. Ma a vitorlázás nem annyira a versenyzésről, mint inkább a természettel való kapcsolatról, valamint a szeretteinkkel töltött örömteli időről szól. Mit jelent ez az új vitorlás hajók fejlesztése szempontjából? Rájöttünk, hogy a vitorlázóknak napjainkban nem egy újabb hajómodellre van szükségük, hanem egy új, forradalmi vitorlás kategóriára: a Planing Cruiserre. Ez a kategória újradefiniálja a vitorlázást, mivel  a kimagasló teljesítményt páratlanul egyszerű használattal ötvözi, miközben egy jól felszerelt vitorlás kényelmét kínálja. Olyan tulajdonságok egyedi kombinációját, amely páratlan élményt nyújt a tapasztalt vitorlázóknak, versenyvitorlázóknak, és a kedvtelési célból vitorlázóknak, családoknak is.

A lehető legalacsonyabb alapárral kombinálva ez a kategória közelebb hozza a vitorlázást az emberekhez.

A BENETEAU és a Seascape újra egyesítette erőit, és egy tapasztalt, világszínvonalú tervezőkből és mérnökökből álló csapattal a mai vitorlázók igényeire összpontosítva egy olyan  hajót tervezett, amely még kétszámjegyű sebességnél is elképesztően könnyen kezelhető. Nem igényel nagy legénységet vagy intenzív felkészülést ahhoz, hogy a vitorlázás élvezetes és biztonságos legyen – akár egyedül, akár családdal. A hajóbelső kifejezetten otthonos, négy fő számára biztosít tágas szállást két kabinban.

A First 30 szalonja is kényelmes, 1,85 méteres belmagassággal, funkcionális konyhával, gáztűzhellyel és hűtővel, a szokásosnál nagyobb elülső kabinnal és egy hátsó kabinnal, amely tárolóelemei (igény esetén ki is vehetőek) akár egy hetes hajózáshoz is elegendő helyet biztosítanak. Ahogy egy igazi BENETEAU-tól elvárható, a belső tér kialakítása fenntartható anyagokat – például parafa padlót – ötvöz olyan innovatív megoldásokkal, mint a mágneses ajtók és okos tárolási megoldások, valamint a hangulatos világítás. A belső tér funkcionalitása és stílusa ‘prémium csomaggal’ tovább fokozható. Ez többek között magas minőségű kárpitozást, a belső burkolatok és anyagok színének választhatóságát, és hangulatvilágítást is magában foglal.

A vitorlás két fedélzeti elrendezésben érhető el: az egyik a kedvtelési célú vitorlásoknak, a másik versenyzőknek. Mindkét kokpit elrendezés tágas teret eredményez, precízen megtervezett  elemekkel. A cruiser kialakításban mind a fővitorla, mind a fock nagyméretű csörlőkön keresztül vezérelhető, így a vitorlabeállítás nem igényel különösebb fizikai erőt. Az állító kötelek mindig kéznél vannak, még akkor is, ha a hajó megdől, és a kokpit padlón kisebb rendetlenség van. A versenyvitorlás elrendezésben ehhez egy nagyvitorla traveller és néhány további trim control is tartozik, hogy a versenyzők számára ismerős munkateret teremtsen.

A First 30 a sebesség, a könnyű kezelhetőség és a cruiserek kényelmének páratlan kombinációját nyújtja rendkívül versenyképes áron – a hajó méltó utódja a legendás modellnek, az 1977-es First 30-nak.

Specifikáció (előzetes):

Teljes hossz: 10,33 m

Hajótest hossz: 9,35 m

Szélesség: 2,95 m

Vízkiszorítás (MLC): 3150 kg

Standard ballaszt: 1070 kg

Merülés: 1,98 m

Sekély tőkesúly: TBA (Hamarosan meghatározásra kerül)

Légmagasság: 14,7 m 

Motorteljesítmény (tengelymeghajtás): 14 LE

Üzemanyagtartály: 50 L

Édesvíz kapacitás: 120 L

Fővitorla: 28,2 m²

Orrvitorla: 29,8 m²

Top gennaker: 98 m²

Frakcionális gennaker: 86 m²

EC TANÚSÍTVÁNY: A2 / B6

TERVEZŐCSAPAT:

Hajótervező: Samuel MANUARD

Dizájn: Lorenzo ARGENTO

Szerkezeti mérnöki tervezés: Pure Design & Engineering

Belsőépítészet: Sito

Koncepció és K+F: BENETEAU & Seascape




Kapcsolódó hírek

cross